Adobe kjøper annonse­selskap

Fortsetter vekst innen digital markedsføring.

Det california-baserte programvareselskapet Efficient Frontier blir snappet opp av Adobe, som dermed sikrer seg et nytt selskap innenfor nettannonsering.

Programvaren som Efficient Frontier står bak lar brukerne enkelt kjøpe søkeord på Google, plassere annonser på Facebook samt kjøpe display-annonser på nettsteder. Med oppkjøpet får dermed Adobe tilgang på løsninger som lar brukerne gjennomføre og optimalisere digitale annonsekampanjer på flere ulike kanaler.

– Som følge av eksplosjonen innen global nettannonsering så trenger våre kunder å vite hvor, når og hvordan de skal bruke sine digitale markedsføringsbudsjetter for å få best avkastning, sier Brad Rencher som leder Adobes virksomhet innen digital markedsføring.

I pressemeldingen fra Adobe meldes det at løsningene fra Efficient Frontier vil inngå i Adobes Digital Marketing Suite.

Adobe, som er mest kjent for programvare for bildebehandling og Flash-formatet, har de siste årene orientert seg mot digital markedsføring.

For to år siden kjøpte selskapet opp Omniture, et selskap som var spesialisert på web-analyse. De har også kjøpt opp flere andre selskap som opererer innenfor det digitale markedsføringsfeltet.

    Les også:

Til toppen