Agdestein prøver på nytt med mat og vin

Høsten 1997 startet Espen Agdestein selskapet Direkte Bordbestilling, som ble sviktet av investorene etter halvannet år. Etter to år som partnersjef i SOL våger Agdestein seg på nytt inn i sfæren rundt god mat og vin.

Espen Agdestein har etter nedturen med prosjektet Direkte Bordbestilling, som ble sviktet av investorene våren 1999, jobbet som partnersjef i Scandinavia Online (SOL). Agdestein er opptatt av god mat og godt drikke, og våger seg nå på nytt inn i denne bransjen. Denne gangen lar han bordbestilling være bordbestilling, og satser heller på 'The Art of Taste'.

Konseptet kan assosieres med Jan H. Amundsens mat- og vin-nettsted Aperitif, men skal ifølge Agdestein være noe helt annet.

- Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle begynne i en Internett-oppstartsbedrift igjen, det var tøft nok med Direkte Bordbestilling, sier han i et intervju med digitoday.no.

- Jeg har også fått erfaring med andre oppstartsselskaper gjennom jobben i SOL, og ser hvor få som lykkes.

Likevel går Agdestein på med friskt mot. Dette er et konsept han har tro på, men som han synes det er for tidlig å omtale i detalj - foreløpig. Selskapet han skal begynne som administrerende direktør i heter Art of Taste, og siden i sommer har mat- og vin-entusiast og tidligere redaktør for bladet Nettverk & Kommunikasjon Arnie Stalheim jobbet med innholdsstrukturen og databaseteknologien til det nye selskapet.

Stalheim skal være redaktør for Art of Taste, og har ifølge Agdestein gjort en kjempejobb. - Konseptet og forretningsmodellen er blitt utrolig bra. Så bra at jeg forlater en jobb jeg ikke hadde tenkt å forlate så fort, sier han.

Agdestein bestemte seg for å satse på dette nettprosjektet i begynnelsen av november. - Selskapet trengte en med min profil, en som er orientert på den kommersielle biten som salg, partnering og relasjoner, forteller han.

Han er ikke redd for å starte på nytt, selvom det er vanskelig å hente penger i investormarkedet for tiden, og mange er blitt skremt etter turbulensen og nedgangen i bransjen.

Art of Taste, som har fokus på salg og lave kostnader, skal tjene penger raskt, og har foreløpig penger til drift frem til sommeren. Agdestein sier han fortsatt vil ha tett kontakt med SOL, og det er Hans Petter Terning som overtar de fleste av hans roller i selskapet. Terning har jobbet i SOL lenge, mest med ansvar for nettmarked.


Til toppen