Aldri mer papir for Komplett.no

Norges største nettvarehus velger seg internett som eneste reklamekanal.

Nettbutikken Komplett varslet i dag at de heretter bare vil markedsføre seg via internett.
Nettbutikken Komplett varslet i dag at de heretter bare vil markedsføre seg via internett.

Norges største nettvarehus velger seg internett som eneste reklamekanal.

Reklamemannen Roger Pihl tok vare på all reklame som dumpet ned i postkassen hans. Ifjor ble det drøyt 122 kilo, opp rundt ti kilo fra året før, skriver Dagens Næringsliv.

Pihl opplyser i saken at han oppfatter elektrobransjen som mest irriterende. Experts julekatalog skal han angivelig ha mottatt hele åtte ganger. Nå er det i hvert fall noen som trekker seg fra dette papirjaget.

Komplett.no, som er Norges og Nordens største nettbutikk har også annonsert mye på papir de siste årene, i motsetning til mange andre nettvarehus. Men nå er det slutt.

Selskapet, som har sponset og fått en hel fotballstadion oppkalt etter seg, varsler i dag at de ikke lenger vil benytte seg av markedsføring på hverken radio, TV eller i papirmedier.

Heretter skal alle reklamekronene gå til nettbasert markedsføring. Grunnen de oppgir for denne beslutningen er at «tidene forandrer seg».

For å virkelig understreke overgangen, valgte selskapet å opplyse om det nye veivalget gjennom den sosiale nettjenesten Twitter.

Til toppen