Forbrukerteknologi

Altibox faller på måling om kundetilfredshet

For første gang på mange år er det ikke Altibox som kommer på topp i Epsis måling av kundetilfredshet blant bredbåndsleverandører. 

Altibox har pleid å komme på topp i Epsis måling av kundetilfredshet, men det er ikke tilfelle i år.
Altibox har pleid å komme på topp i Epsis måling av kundetilfredshet, men det er ikke tilfelle i år. Foto: Gorm Kallestad/NTB
24. okt. 2022 - 09:55

– Vi er ikke fornøyde med resultatet og vil nå, som vi gjør hvert år, gå inn i de konkrete tilbakemeldingene fra kundene for å se hva vi kan gjøre for å gjøre kundene mer fornøyde, sier kommunikasjonssjef Andreas Veggeland til Kampanje.

Flere nevner savn av TV 2 som årsak til at de er mindre tilfredse.

– Etter over et halvt år med svarte TV 2-skjermer, har vi forståelse for at folk er lei av å vente, sier Veggeland.

Dette er 16. gang EPSI måler tilfredsheten med bredbåndsleverandørene i Norge.

Telia-kundene er minst fornøyde med bredbåndet, ifølge målingen. Kundene er verken fornøyde med bredbåndskvaliteten eller servicenivået som tilbys.

På topp i undersøkelsen troner gruppen «øvrige bredbåndselskaper», som omfatter Tafjord Bredbånd, Nokab, Lynet, Enivest og mange flere.

Epsis måling baserer seg på nesten 2.800 intervjuer med privatpersoner og bedrifter i Norge.

Organisasjonene som protesterer er Palestinakomiteen i Norge, El og IT-forbundet, Amnesty, miljø- og utviklingsorganisasjon Spire, Elektronisk Forpost Norge, Tech mot Folkemord og Attac.
Les også:

Protester mot regjeringens Palantir-samarbeid

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.