FORBRUKERTEKNOLOGI

Altibox faller på måling om kundetilfredshet

For første gang på mange år er det ikke Altibox som kommer på topp i Epsis måling av kundetilfredshet blant bredbåndsleverandører. 

Altibox har pleid å komme på topp i Epsis måling av kundetilfredshet, men det er ikke tilfelle i år.
Altibox har pleid å komme på topp i Epsis måling av kundetilfredshet, men det er ikke tilfelle i år. Foto: Gorm Kallestad/NTB
24. okt. 2022 - 09:55

– Vi er ikke fornøyde med resultatet og vil nå, som vi gjør hvert år, gå inn i de konkrete tilbakemeldingene fra kundene for å se hva vi kan gjøre for å gjøre kundene mer fornøyde, sier kommunikasjonssjef Andreas Veggeland til Kampanje.

Flere nevner savn av TV 2 som årsak til at de er mindre tilfredse.

– Etter over et halvt år med svarte TV 2-skjermer, har vi forståelse for at folk er lei av å vente, sier Veggeland.

Dette er 16. gang EPSI måler tilfredsheten med bredbåndsleverandørene i Norge.

Telia-kundene er minst fornøyde med bredbåndet, ifølge målingen. Kundene er verken fornøyde med bredbåndskvaliteten eller servicenivået som tilbys.

På topp i undersøkelsen troner gruppen «øvrige bredbåndselskaper», som omfatter Tafjord Bredbånd, Nokab, Lynet, Enivest og mange flere.

Epsis måling baserer seg på nesten 2.800 intervjuer med privatpersoner og bedrifter i Norge.

– Saken har kostet skattebetalerne store summer, sier Peter Frølich (H) om departementenes store IKT-program.
Les også

Åpner kontrollsak om departementenes IKT-prosjekt: – Alvorlig

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra