Det er en strid som har pågått siden i vår som nå er avsluttet. Saken kan minne om vår hjemlige "terningkastsaken" mellom Nettavisen og avisene i Akersgata, der Nettavisen måtte slutte å formidle de andre avisenes vurdering i form av terningkast av filmer og restauranter.
I mai i år bestemte Amazon.com seg for å kutte prisen til det halve på de bøker som befant seg på bestselgerlisten til The New York Times, noe som ikke falt i god jord i det tradisjonsrike avishuset: Amazon.com mottok umiddelbart et brev fra avisen hvor det ble framført at nettbokhandelen hadde krenket avisens opphavsrettigheter og merkevare.
Amazon.com svarte med å saksøke avisen i juni for å stadfeste retten til å fortsette å bruke bestselgerlisten. Nå har partene kommet til enighet, og avtalen går ut på at Amazon.com får lov til å formidle bestselgerlisten som The New York Times publiserer.
Som motytelse får avisen tilgang til salgstall for nettbokhandelen, skriver Adweek.
Amazon.com vil også skrive et forbehold under gjengivelsen av listen som sier at bokhandelen ikke er knyttet til The New York Times.
Nettbokhandelen skal også referere listen i alfabetisk rekkefølge heller enn i forhold til salg, og forplikter seg til å ikke offentliggjøre listen før avisens lesere har tilgang på den.