I løpet av de siste 17 månedene har Amazon.com vokst fra å være en enkel nettbokhandel til å bli en omfattende nettbutikk som tilbyr alt fra musikk, video og leker, til elektriske artikler, gratulasjonskort og en egen auksjonstjeneste.
Siste skudd på stammen er salg av programvare og videospill. Dette stuntet gjøres i forbindelse med nær forestående juletid med tilhørende shopping. Amazon, som fremdeles er et formidabelt pengesluk, opplyser til Associated Press at de vil satse tungt på markedsføring og tjenesteutvikling denne julesesongen, selv om det betyr ytterligere pengetap.
Sammen med data- og videospill og programvare, tilbys også nyttige artikler til hjemmet, slik som støvsugere, sandpapir og allværsjakker.
Og negler.
For ikke å glemme avdelingen for hageutstyr.
Hvorom allting er - i slutten av september var Amazon verdens mest besøkte nettbutikk, ifølge analysefirmaet Media Metrix. Amazon har etter fire års drift ennå til gode å tjene penger. I tredje kvartal alene, tapte selskapet 197 millioner dollar.
Selv om selskapet opplever økt press fra sine investorer, fokuseres det likevel fremdeles på å kapre så mange kunder som mulig. Med dagens spill- og programvarelansering entrer selskapet en ny produktkategori de mener kundene hungrer etter å kjøpe på nettet.
Programvaren som skal tilbys er både til hjemme- og kontorbruk, både opplærings- og spilltitler. Utvalget av videospill vil også økes.