I går morges oppdaget redaksjonen i digi.no at Amazon-tjenesten «Manage Your Kindle» var nede. Tjenesten gir registrerte brukere av nettbokleseren Kindle anledning til å styre hvordan bok- og dokumentsamlingen håndteres fra både apper og lesebrett.
I morges er tjenesten fortsatt nede. Nettsiden blir aldri ferdig med å laste.
Siden det også er denne siden som gir anledning til å kommunisere direkte med Amazon-support, er det også umulig å få vanlig brukerstøtte.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
En som har tatt grep overfor Amazon er en norsk utvikler, Jarl André Hübenthal.
Han har nådd fram til Amazon-support gjennom Kindle-appen på Android.
Han har også lagt ut en kommentar på sin private blogg der han viser til at feilen sannsynligvis skyldes en manglende hakeparentes i en skript.
Hübenthal dokumenterer en omfattende e-postutveksling med Amazon-support, der det ser ut til at de har vanskelig for å innse hva problemet går ut på.
I e-postutvekslingen henvises Hübenthal gjentatte ganger til Amazons side for direkte kontakt med brukere.
![Amazon-side for Contact Us: Feltene for tilbakemelding via henholdsvis e-post og chat mangler.](https://images.gfx.no/580x/1848/1848447/Amazon%2520Contact%2520Us%2520uten%2520felter%2520.jpg)
– Haken er jo at denne nettsiden ikke er tilgjengelig så lenge «Manage Your Kindle» er nede. Jeg har prøvd å forklare det, men det virker ikke som de forstår.
I en siste utveksling anmodes Hübenthal igjen om å ty til direktekontaktsiden, denne gangen for å etablere en «chat session».
– Jeg ber om unnskyldning og beklager det faktum at du omdirigeres til våre chat support-teknikere. Men jeg er sikker på at vi kan løse problemet kjapt og effektivt bare vi får til en samtale i sanntid, skriver Amazons supportperson.
Problemet er altså at «chat»-funksjonen er på den samme supportsiden som er gjort utilgjengelig på grunn av feilen Hübenthal ønsker fikset.
Og i skrivende stund er Contact us fortsatt blottet for felter for både chat og tilbakemelding, og klikker man på «Manage Your Kindle»-knappen nederst til høyre på Your Account-siden laster den fortsatt ikke.
I e-postutvekslingen med Amazon er Hübenthal gjentatte ganger blitt forsikret om at hans tilbakemeldinger bidrar til å bygge verdens «Most Customer-Centric Company».
Mon det.