Manage Your Kindle: Loading, please wait. Tjenesten er nede på andre døgnet.

Amazon-tjeneste nede på andre døgnet

Support-funksjonen deres fatter ikke hva det dreier seg om, sier norsk utvikler.

I går morges oppdaget redaksjonen i digi.no at Amazon-tjenesten «Manage Your Kindle» var nede. Tjenesten gir registrerte brukere av nettbokleseren Kindle anledning til å styre hvordan bok- og dokumentsamlingen håndteres fra både apper og lesebrett.

I morges er tjenesten fortsatt nede. Nettsiden blir aldri ferdig med å laste.

Siden det også er denne siden som gir anledning til å kommunisere direkte med Amazon-support, er det også umulig å få vanlig brukerstøtte.

En som har tatt grep overfor Amazon er en norsk utvikler, Jarl André Hübenthal.

Han har nådd fram til Amazon-support gjennom Kindle-appen på Android.

Han har også lagt ut en kommentar på sin private blogg der han viser til at feilen sannsynligvis skyldes en manglende hakeparentes i en skript.

Hübenthal dokumenterer en omfattende e-postutveksling med Amazon-support, der det ser ut til at de har vanskelig for å innse hva problemet går ut på.

I e-postutvekslingen henvises Hübenthal gjentatte ganger til Amazons side for direkte kontakt med brukere.

Amazon-side for Contact Us: Feltene for tilbakemelding via henholdsvis e-post og chat mangler.
Amazon-side for Contact Us: Feltene for tilbakemelding via henholdsvis e-post og chat mangler.

– Haken er jo at denne nettsiden ikke er tilgjengelig så lenge «Manage Your Kindle» er nede. Jeg har prøvd å forklare det, men det virker ikke som de forstår.

I en siste utveksling anmodes Hübenthal igjen om å ty til direktekontaktsiden, denne gangen for å etablere en «chat session».

– Jeg ber om unnskyldning og beklager det faktum at du omdirigeres til våre chat support-teknikere. Men jeg er sikker på at vi kan løse problemet kjapt og effektivt bare vi får til en samtale i sanntid, skriver Amazons supportperson.

Problemet er altså at «chat»-funksjonen er på den samme supportsiden som er gjort utilgjengelig på grunn av feilen Hübenthal ønsker fikset.

Og i skrivende stund er Contact us fortsatt blottet for felter for både chat og tilbakemelding, og klikker man på «Manage Your Kindle»-knappen nederst til høyre på Your Account-siden laster den fortsatt ikke.

I e-postutvekslingen med Amazon er Hübenthal gjentatte ganger blitt forsikret om at hans tilbakemeldinger bidrar til å bygge verdens «Most Customer-Centric Company».

Mon det.

Til toppen