Kampanjen, som tyvstartet i Bergen 5. mars i år, innebærer mellom annet utsending av brev og brosjyrer med informasjon om piratkopiering, og utsending av 10.000 DM-er og annen massiv annonsering for å få norske ledere til å forstå at de har et ansvar dersom det forekommer brudd på lisensreglene i sine bedrifter.
BSAs styreformann Eilert Hanoa vil dessuten stå på utvalgte steder og dele ut materiell - iført dress og håndjern - en gimmick som skal bygge opp under det aggressive BSA-budskapet om at "bedriftsledere kan oppleve at museklikk blir håndjernsklikk - i tre år" (strafferammen for piratkopiering er opptil tre års fengsel).
Professor i rettsinformatikk Jon Bing, direktør Paul Chaffey i Abelia og forbundsstyremedlem Tove Johansen fra El- og IT-forbundet deltar i dag i en rundebordskonferanse i Oslo for å markere startskuddet på BSA-kampanjen.
BSA påstår at programvareprodusenter årlig taper i overkant av en halv milliard kroner bare i Norge på at folk stjeler lisenser - enten ved at de piratkopierer selv, kjøper piratkopiert programvare, laster ned ulovlig fra Internett eller kjøper programvare fra leverandører som har installert piratkopiert vare.