BEDRIFTSTEKNOLOGI

AOL blokkerer E-post

AOL (American Online Inc.) ble tidligere denne måneden saksøkt av flere bedrifter som mente at AOL ikke hadde rett til å blokkere elektronisk reklamepost til sine brukere. Fredag vant AOL rettsaken, og de kan nå fritt igjenoppta blokkeringen.

Anders Berg
25. sep. 1996 - 13:00

Den amerikanske føderale ankedomstolen i Philidelphia, ga fredag AOL medhold i retten til å sperre for reklame e-post til sine abonnenter.

AOL, som har rundt 6 millioner brukere, sier at de foreløpig ikke sperrer e-post fra firmaer som reklamerer, men at de nå har mulighten til å gjøre det. De ser det ikke som en umulighet at de vil bruke sin rett, og de skal nå levere programvare til sine slik at de selv kan luke ut reklamepost.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra