AOL Time Warner Inc er verdens desidert største Internett-selskap, med det klart største antall medlemmer. Mer enn 27 millioner brukere betaler for å bruke nettselskapets tjenester.
Av disse 27 millioner brukerne la 17 millioner igjen svimlende 6,7 milliarder dollar, over 60 milliarder norske kroner, på nettet i form av vare- og tjenestehandel i løpet av årets første tre måneder. Dette viser tall som ble offentliggjort av AOL Time Warner onsdag.
Dette er en økning på 70 prosent fra samme periode året før. Det var også mer enn det AOL-medlemene brukte i "julekvartalet" i fjor. Da ble 6,4 milliarder dollar, 57 milliarder norske kroner, brukt over nettet. Det melder Reuters.
At det ble brukt mer på e-handel i årets første kvartal enn under julekvartalet (årets siste kvartal) viser at brukerne som brukte nettet til å for eksempel kjøpe julegaver, oppdaget at nettet faktisk er en bra måte å handle på, og har fortsatt med det.
Nesten tre fjerdedeler av AOL-medlemenne bruker nettet til å kjøpe varer og tjenester.
Det er møbler, teater- og sportsbilletter, klær og dagligvarer som er de mestvoksende produktkategoriene.