Avtalen skal gjelde for to år, og innebærer at America Online (AOL) eksklusivt leverer innhold til de 50 lokale byguidene som skal opprettes på Netcenter. Navnet vil bli Local Channel og vil inneholde nyheter, værmeldinger, sportsinformasjon, underholdning og restaurantguider, skriver The Industry Standard.
AOL står bak byguiden Digital City, som vil bli brukt som modell for de nye byguidene. Det vil kun være amerikanske byer som skal inkluderes i guidene, men AOL har uttalt at målet er å utvide Digital City til europeiske byer innen 1999.
Den nye tjenesten på Netcenter vil ikke være tilgjengelig gjenom AOL eller Digital City, men kun gjennom Netcenter. Tjenesten skal være på lufta innen 60 dager.
En talskvinne for Netscape sier til The Industry Standard at Netscape vil være ansvarlig for annonsesalg innen USA, mens AOL og Digital City vil ha ansvar for det lokale.
Netscape er nå et skritt nærmere sitt mål å bli den største inngangsporten til Internett i konkurranse med tjenester som Yahoo! og Infoseek.