JUSS OG SAMFUNN

AOL Time Warner er størst på Internett

Nettsidene til AOL Time Warner står for en tredjedel av all tid som blir brukt på nettet i januar i USA. Men Time Warner henger noe etter. Det viser en analyse fra Jupiter Media Metrix.

Sigvald Sveinbjørnsson
28. feb. 2001 - 07:13
AOL Time Warner

Men det er AOL (America Online) sine nettsider som er mest populære. Etter at AOL endelig fikk slått seg sammen med mediegiganten Time Warner, som blant annet eier kabelgiganten CNN og flere store TV-stasjoner i USA, samt musikk- og filmindustri. Fusjonen hadde en verdi på over 106 milliarder dollar, 954 milliarder norske kroner.


- Ratene indikerer at Time Warner neppe kunne slått seg sammen med en bedre partner hva gjelder gjennomslag på nettet, sier David Card, senioranalytiker fra Jupiter.

Men han mener også at Time Warner har et meget stort potensial hva gjelder å gå inn i de mest "tidsintensive" tjenestene på nettet, som for eksempel film.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.