BEDRIFTSTEKNOLOGI

Apple med Nobel-kampanje

De fleste nobelprisvinnerne fikk en skikkelig iMac-opplevelse under sitt hotellopphold i forbindelse med prisutdelingen.

Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
18. des. 1998 - 11:42

Apple i Sverige ga hver av nobelprisvinnerne muligheten til å få installert en iMac med Internett-tilknytning på hotellrommet under oppholdet i forbindelse med prisutdelingen. Det fleste prisvinnerne takket ja til tilbudet.

Fredrik Eriksson, markedssjef for Apple i Sverige, forteller til digi.no at prisvinnerne på mange måter legemliggjør Apples slagord, "Think Different".

- Nobelprisvinnerne ville neppe blitt nobelprisvinnere hvis de ikke hadde tenkt utenom de etablerte grensene, sier han.

Også i Norge markedsførte Apple sin iMac-maskin i forbindelse med utdelingen av Nobels fredspris, dog i mindre grad enn i Sverige.

Arne Odden, markedssjef for Apple Norge forteller til digi.no at Apples "Think Different"-slagord er mye mindre innarbeidet i Norge enn i Sverige, derfor kunne man ikke like godt spille på disse strengene her i landet. I stedet satte Apple opp en iMac-utstilling på Grand Hotell i Oslo, der fredsprisvinnerne bodde.

I både Sverige og Norge delte Apple ut en spesiallaget CD til alle de interessert ved hotellene. CD-en inneholder informasjon om Alfred Nobel og om alle nobelprisvinnerne opp gjennom årene, inkludert årets vinnere.

Odden understreker at selv om platen er laget ved hjelp av Macintosh-maskiner, er den også lesbar på PC-er.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra