Autodebatten ruller videre: - Brauti gråter for sin syke mor

Daglig leder i auksjonsfirmaet BCA Autoauksjon, Kjell-Espen Thoresen, reagerer sterkt på Roar Brauti og Bilmeglerens angrep på yaTack og BCA. - Brauti er på jordet, mener Thoresen.

Nylig ble det kjent at nettbutikken yaTack skal selge biler på nett. Ikke til den jevne forbruker, men til samarbeidspartneren Lease Plans kunder. Roar Brauti, som driver Bilmegleren (som han kaller Norges største online billeverandør), kom med en rekke argumenter mot yaTack som "bilselger", som yaTack-sjef Hans Christian Qvist fikk svare på.
Hele artikkelen kan du lese her:
Gøy når "Steen & Strøm" på nettet skal selge biler
Men Brauti nøyde seg ikke med å kritisere yaTack. Overfor digi.no karakteriserte han også auksjonsfirmaet BCA Autoauksjon og et av selskapets lukkede bilauksjoner for forhandlere som "en fiasko".


Kjell-Espen Thoresen, som er daglig leder i BCA, reagerer sterkt på denne påstanden:

- Det skinner klart igjennom at Brauti gråter for sin syke mor. Som vanlig. Jeg synes det er flott at vi ser initiativ og nye idéer også for bilbransjen. Jeg er helt på bølgelengde med Qvist i at Brauti her er på jordet, sier Thoresen

- Bilmegleren.no ved Brauti har søkt etter presseomtale og flere treff på sine sider i mange år. Hans egne oppgitte treff er ikke flere enn de vi har på våre informasjonssider, påstår Thoresen, som karakteriserer Brauti som "en mygg i internettsammenheng når det gjelder besøk på bil/bruktbil".

- Når det gjelder vår påståtte "fiasko" vil jeg opplyse følgende: BCA Autoauksjon er Europas største auksjonsforretning med 33 auksjonshus spredt rundt i Europa. I all hovedsak henvender BCA seg til den etablerte bilbransje og det håndteres omlag 1, 2 millioner biler på lukkede auksjoner i Europa hvert år gjennom vårt system, skriver Thoresen i et brev til digi.no.

- Oslo Bilauksjon AS, nå BCA Autoauksjon, har i alle år i stor grad kun henvendt seg til konsumentene; altså privatmarkedet. Vi gjennomførte for første gang i Norge en "hermetisk" lukket auksjon for bransjen den 26. januar, med cirka 200 besøkende. Vi solgte i underkant av 40 prosent på tre formiddagstimer. Dette kan vel vanskelig kalles en fiasko, hevder Thoresen.

Til toppen