RESULTATERFINANS

Banker både IBM og Coca-Cola

Google er nå verdens mest verdifulle varemerke.

28. apr. 2010 - 09:00

Varemerket Google er verdt 664 milliarder kroner og verdens mest verdifulle, slår reklamenettverket WPP fast i sin årlige rangering.

Nærmest den populære søkemotortjenesten kommer den amerikanske datagiganten IBM, et varemerke som verdsettes til 501 milliarder kroner, skriver Dagens Industri.

De to amerikanske dataselskapene Apple og Microsoft følger på de neste plassene og verdsettes til henholdsvis 484 milliarder og 443 milliarder kroner.

Varemerket Coca-Cola, også det amerikansk, har falt fra tredje til femteplass på lista og er i dag verdt 397 milliarder kroner.

Ett svensk selskap har fått plass på listen over verdens 100 mest verdifulle varemerker.

Kleskjeden Hennes & Mauritz verdsettes til drøyt 70 milliarder kroner og inntar med det 63. plass, mens varemerket Ikea noe uventet faller utenfor lista etter å ha blitt verdsatt til «bare» 33 milliarder kroner. (©NTB)

Les mer om:
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.