BANKID

BankID på mobil fungerer - glemte å slå av varsellampen

Problemene ble egentlig løst tidlig på kvelden i går, sier BankID.

BankID på mobil er oppe igjen.
BankID på mobil er oppe igjen. Foto: Ali Zare/NTB
22. sep. 2022 - 10:11

BankID på mobil meldte onsdag kveld om tekniske problemer som rammet kunder hos Telenor, Telia og Ice. Dette er nå i orden igjen.

BankID med app og kodebrikke har fungert hele tiden, mens det onsdag kveld ble meldt inn tekniske problemer som rammet mobilkunder hos alle operatører, men ikke samtidig.

– Ja, problemene var innom alle. Det startet med Ice-kunder, sier kommunikasjonssjef Hege Steinsland i BankID til NTB.

Hun understreker imidlertid at problemene var løst ganske tidlig i på kvelden, selv om NTB utover natten hadde medldinger om fortsatte problemer, basert på en melding som stod på BankIDs status-side på nettet.

Feilmeldingen om problemer med BankID på mobil stod framme på statussiden til etter klokka åtte i morges, men da var tjenesten forlengst oppe igjen.

– Banker og offentlige brukersteder friskmeldte systemet i går. Det var bare varsellampen på nettsiden vår som ikke ble skrudd av. Den lyste litt lenger, sier Steinsland.

Slik skal Skygards første datasenter ved Hovinbyen se ut.
Les også

Telenor, Hafslund og Hitecvision: Milliardinvestering i datasenter

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.