FORBRUKERTEKNOLOGI

BankID-problemer løst etter flere timer

Feilen berørte rundt halvparten av kundene.

Verken app eller kodebrikke fungerte hos BankID mandag morgen.
Verken app eller kodebrikke fungerte hos BankID mandag morgen. Foto: Beate Oma Dahle/NTB
26. sep. 2022 - 13:09

Mandag morgen hadde BankID problemer med signering både via appen og med kodebrikke. Problemet ble løst klokken 12.20.

ifølge BankID berørte feilen rundt halvparten av kundene, mens BankID på mobil fungerte. Feilen oppsto i 9-tiden.

– Feilen ble rettet 12.20 ,og nå fungerer BankID med app og kodebrikke igjen, opplyser kommunikasjonssjef Hege Steinsland i BankID i en SMS til NTB.

Også i forrige uke hadde tjenesten problemer, men da med BankID på mobil.

Betalingstjenesten Vipps har nye problemer onsdag morgen.
Les også

Vipps er oppe igjen

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.