Resultatet fra første kvartal viser at Barnes & Noble fortsatt taper penger. Men til tross for det, øker selskapet omsetningen og har fått flere medlemmer og flere kjøpere, skriver Wall Street Journal.
Første kvartal i år kunne bokhandelen vise til et tap på 44,2 millioner dollar (392,61 millioner norske kroner). Dette er en kraftig oppgang fra samme periode året før hvor selskapet hadde et tap på 20,2 millioner kroner (179,43 millioner norske kroner).
Nett-bokhandleren solgte for 78,2 millioner dollar (695,50 millioner norske kroner) første kvartal i år. Samme periode i fjor solgte selskapet for 32,3 millioner dollar (286,90 millioner norske kroner).
Barnes & Noble fikk 850 000 nye medlemmer i første kvartal 2000, og har da i alt en kundebase bestående av fem millioner kunder. Dette er småtteri i forhold til Amazon.com som sist uke kom med sine kvartalstall.
Les hvordan det går med Amazon.com:
Amazon.com øker men taper
Siden investorene gjerne vil se igjen pengene de har investert sørget Barnes & Noble for å poengtere at selskapet har kuttet utgiftene. Blant annet brukte selskapet bare 20 millioner dollar (178 millioner norske kroner) på markedsføring i år. Det utgjør 25 prosent av salget. I fjor brukte selskapet 40 prosent av salget til reklame, skriver Wall Street Journal.
Barnes & Noble skal ifølge den amerikanske avisen være i avsluttende samtaler med flere mobilaktører om partnerskap rundt handel over mobiltelefon og Wireless. (Mobile-commerce)