Barnslig nett-suksess

Barne-TV-kanalen Fox Kids opplever stor suksess med sitt nettsted, og tror det er spillene, postkortene og internettprosjektet @Fox Kids som drarbarna til internettsidene.

Barne-TV-kanalen Fox Kids er svært fornøyd med trafikken på sitt nettsted, som ifølge en pressemelding ligger på mellom 10.000 og 20.000 besøkende per uke.

Barna tilbringer i gjennomsnitt hele 15 minutter inne på sidene. Fox Kids tror det er spesielt spillene, postkortene og internettprosjektet @Fox Kids som drar

barna til internettsidene.

- Vi har stor tro på interaksjonen mellom TV og Internett. Vi ser at aktivitetene i det ene mediet øker interessen og bruken av det andre. Vi vil nå se nærmere på hvordan vi kan knytte disse tettere sammen for å øke verdien av både TV-kanalen og internettsidene våre, sier markedssjef i Fox Kids Scandinavia, Unni Amundsen i pressemeldingen.

Hele 17.000 elektroniske postkort er sendt fra siten side oppstarten i august i fjor. Internettprosjektet @Fox Kids har i dag 4.000 aktive medlemmer, og 10.000 barn har meldt seg på. Hver måned svarer barna på spørsmål om vennskap, skole og fremtiden.

Nettsidene dekker Norge, Sverige og Danmark, og er nylig lagt under Sprays barnesider.

Til toppen