Barte-fotball og puppe-TV gir parabolsalg

ViaSat gir Rosenborg og Robinson æren for de mange nye kunder som den siste tiden har blitt lokket inn i det analoge paraboluniverset.

Fotballinteressen i den norske befolkning har gitt et stort hopp i salget av paraboler fra ViaSat, som selger analoge paraboler, i motsetning til konkurrenten Canal Digital, som i første rekke satser på digitale paraboler.

ViaSat er en del av Modern Times Group-konsernet, som også huser TV3. Store fotballkamper den senere tiden i Champions League har gitt et oppsving i interessen for å ta inn TV3, som sender fotballkampene. Spesielt kampen mellom Rosenborg og Borussia Dortmund hadde stor seerinteresse.

- Med Rosenborg videre til 2. runde og seks nye RBK-kamper mot europeiske toppklubber direkte på TV3, forventer vi fortsatt godt salg av analoge parabolanlegg med ViaSat Gull abonnement fram mot jul, sier Brustad i pressemeldingen.

Men også TV-serien Robinson hvor deltakere skal klare seg på en øde øy har fått opp interessen for TV3, heter det i en pressemelding fra ViaSat.

I oktober måned registrerte 12.000 nye parabolkunder seg for ViaSat Parabolkort for å få inn TV3, skriver ViaSat i pressemeldingen.

I dag er det rundt 55 og 60 prosent av Norges befolkning som får inn TV3 enten via satellitt eller kabel. ViaSat har rundt to millioner betalende abonnenter i Skandinavia.

Til toppen