For første kvartal i år endte Ziff-Davis opp med et underskudd på 5,1 millioner dollar. Samme periode i fjor var underskuddet på 59,8 millioner dollar. Ifølge den elektroniske utgaven av Wall Street Journal, tillegger forlagshuset mye av æren på vekst i annonsering i internettbransjen. Det er spesielt nettstedet ZDNet som skal ha opplevd en økning i annonseringen.
Ziff-Davis skal ha sagt at årets kvartalstall ikke er direkte sammenlignbare med fjorårets på grunn av betydelige skattefordeler i første kvartal 1998.
Inntektene før fratrekk av renter, skatter, nedskrivninger og avskrivninger er oppgitt å være på 15,1 millioner dollar i siste kvartal. I samme periode i fjor var de samme inntekter på 25,5 millioner dollar.
Ziff-Davis ble børsnotert i mai i år, og i etterkant av offentliggjøring av kvartalstallene, falt Ziff-Davis-aksjen med 50 cent til 15,50 dollar på New York-børsen tirsdag.
Denne uke ble det også kjent at Ziff-Davis og den italienske utgiveren Mondadori Informatica S.p.A har inngått et samarbeid innen datapublikasjoner. Alliansen vil føre til at de to selskapene sammen vil produsere datarelaterte informasjonsressurser for det italienske IT-markedet, skriver real.Content. Fra før samarbeider selskapene om utgivelse av PC Week Italia og PC Professionale som er den italienske versjonen av PC Magazine.
Ziff-Davis Inc. ble startet opp i 1927, har hovedkontor i New York og er et forlagshus som huser publikasjoner som PC Magazine og PC Week. Til sammen står forlagshuset bak over 80 magasiner.