Ny funksjonalitet i Apsis' nettbaserte løsning for masseutsending av e-post skal gjøre det mulig for flere av kundene til å følge oppfordringen om å tenke mobilt.

– Bedre markedsføring til mobil

Tilpasser nyhetsbrev per e-post til apparatet som meldingen faktisk leses på.

Malmö-baserte Apsis tilbyr en nettbasert løsning for utsending av nyhetsbrev per e-post. Løsningen har referansekunder som Storebrand, Ikea, Berg-Hansen, INMA og Color Line. Selskapet har kontorer i åtte land, og omsatte i fjor for 140 millioner svenske kroner.

Apsis melder i dag at de har tilgjengeliggjort ny funksjonalitet for automatisk å tilpasse visningen av nyhetsbrev til den enheten den leses på. Den «vanlige» versjonen vises når e-posten leses på en pc. Åpnes e-posten på et nettbrett eller en mobiltelefon vises den utgaven som er automatisk tilpasset skjermen til den mobile enheten.

Apsis lover med andre ord at nyhetsbrev som gir en hensiktsmessig visning på pc, automatisk legges om til en tilsvarende hensiktsmessig visning på alle typer mobile enheter.

Det står i kontrast til det man gjerne opplever i dag, at forseggjorte nyhetsbrev er vanskelige å lese fordi teksten for eksempel er breiere enn skjermen, selv om man holder mobilen med bredsiden ned.

– Det øker ikke bare sannsynligheten for at budskapet kommer frem, ved at flere åpner e-postene og for enkel tilgang til innholdet, men det øker også muligheten for å benytte seg av tilbudene som sendes ut via epost ved noen enkle tastetrykk fra mobilen eller nettbrettet, sier Inge Rosendal, sjef i Apsis’ norske avdeling.

Apsis sier at deres kunder i stadig økende grad opplever at deres nyhetsbrev leses på mobile enheter i stedet for på pc-er.

Til toppen