BEDRIFTSTEKNOLOGI

Bekrefter dårlig Nokia-kvalitet

En svensk butikkjede bekrefter Nokias kvalitetsproblemer, særlig med to eldre telefoner.

28. nov. 2002 - 09:54

I går avslørte Norges nest-største mobilforhandlerkjede, Expert, og NRK at Nokia sliter med store kvalitetsproblemer. En av tre Nokia-telefoner Expert har solgt ble returnert for reparasjoner i løpet av seks måneder.

Nokia nekter for at disse tallene er representative for selskapets kvalitet, men vil ikke gå ut med hva snitt-tallene for reparasjoner er.

Men tallene fra Norge bekreftes nå delvis av den svenske butikkjeden STC, skriver Göteborgs Posten.

Ifølge STC ble hele 59 prosent av alle Nokia 8210 som kjeden solgte i fjor, levert inn til reparasjon og ikke bare en gang, men enten to eller tre ganger. 8210 er den minste telefonen Nokia selger, og den har vært i salg en stund. Bildet over viser de to telefonene.

De mest vanlige feilene er at telefonen begynner å skru seg av eller at skjermen dør.

Nesten like ille er 6210, som også har vært i salg en stund. STC forteller at en av tre 6210-telefoner har kommet tilbake for reparasjon enten to eller tre ganger.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.