De tre første dagene ramlet det inn 3.000 brukere som ville samle bonuspoeng for å se reklame på Internett. Klikkingen deres ble for mye for Digilogs system som nesten umiddelbart brøt sammen.
Da selskapet tok en tidlig sommerferie, var det rundt 3.500 brukere, ifølge Digilog selv. Etter at nettbrukerne svettet seg gjennom knallvarme sommerdager, blir de nå bedt om å logge seg på den nye og forbedrede versjonen.
- Det tar bare noen minutter å oppgradere, sier salgsdirektør Jan Perry Voldseth i Digilog. Man trenger kun å laste ned endringen, sier han.
Alle de 3.500 gamle brukerne får opp en melding om oppgraderingen hvis de benytter programmet igjen.
En av de viktgste endringene, er utfylling av brukernes profil som skal gi Digilog og samarbeidspartnerne nyttig informasjon når de skal pøse på med reklamebudskap. Digilog sier på hjemmesiden: "Har du ikke fylt ut Digger-profilen tilfredstillende, vil du heller ikke kunne motta Diginfo". Dvs. reklame i forhold til demografiske kriterier.
- Vi har brukt sommeren til å gå skikkelig gjennom databasen vår og har faktisk lagt hele basen over på en ny plattform. Vi har også tettet noen mindre sikkerhetshull og hevet et 20-talls brukere, som kan defineres som hackere, ut av systemet, opplyser Voldseth til digi.no.