Det opplyser administrerende direktør Dag Lindløkken til digi.no etter at Forbrukerombudet sendte et brev til selskapet med kritikk av Bidlets håndtering av markedsførings- og kjøpsloven.
Etter det digi.no erfarer skal Bidlet i møte med Forbrukerombudet innen kort tid for å rydde opp.
- Vi følte ikke dette som hard kritikk, men mer som spørsmål om driften, sier Lindløkken til digi.no og legger til at saken oppleves som litt triviell.
- Vi tror ikke forbrukerne er misfornøyd med de tjenestene vi yter, og vi prøver å yte enda mer enn det loven pålegger oss. Men er det slik at Forbrukerombudet føler at noe er uklart eller bør gjøres annerledes, skal vi selvfølgelig ta det til etteretning, sier Lindløkken til digi.no
Bidlet har siden debuten i Norge i januar i år, hatt en god tilvekst av kunder. Selskapet nådde medlem nummer 5 000 i midten av februar, og ifølge Lindløkken kommer selskapet til å nå målet med 10 000 medlemmer innen sommeren.
Les:
Svensk nettauksjon refses av Forbrukerombudet
Konkurrenter anmelder Bidlet for juks