Juss og samfunn

Big Brother gir kremavtale Ad Pepper

Nettannonseselskapet Ad Pepper Media har fått en kremavtale med Big Brother, og skal selge annonser på storebrors norske nettsider som forventes å få mellom fem og seks millioner sidevisninger i måneden.

Therese Werenskiold
22. des. 2000 - 02:00

Annonsenettverket Ad Pepper Media har gjort en avtale med TVNorge og Scandinavian Broadcasting System (SBS) Interactiv, som er produsentene av virkelighets-TV konseptet "Big Brother".

Ad Pepper Media får det fulle ansvar for annonsesalget på nettstededetBig Brother Norge. Avtalen gjelder fra nå og ut neste sommer.

Basert på tidligere erfaringer med Big Brother i Sverige og Sveits, har TVNorge og Ad Pepper grunn til å tro at antall sidevisninger vil ligge på mellom fem og seks millioner i måneden.
Geir Kjærnes fra SBS og TVNorge sier i en pressemelding at hele Big Brother-laget har sett frem til å starte opp i Norge.


- Trafikken på nettsidene vil være til fordel for deltakerne, men den vil også være med på å skape interesse for programmet noen måneder i forkant.

Det som skjer i Big Brother-huset vises på TV dagen etter. Den som vil se inn i huset til andre tider og holde seg ekstra oppdatert kan følge "heltene" på Internett.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.