RESULTATERFINANS

Bomtur for ambisiøs reisetjeneste fra Ving

For ett år siden startet reisegiganten Ving nettjenesten Ombro.com, et rent Internett-reiseselskap. Planen var å selge reiser for én milliard kroner innen tre år og bli den ledende aktøren på nettreiser i Skandinavia. Nå er tjenesten lagt ned.

Sigvald Sveinbjørnsson
1. feb. 2001 - 15:26

Ving hadde tro på et rent nettbasert reisebyrå for ett år siden. Da lanserte de Ombro.com, som selskapet investerte 10 millioner kroner i. Planen var at selskapet skulle bli størst i sitt segment i Skandinavia innen tre år.

Ombro.com skulle konkurrere med alle de andre forretningene i Ving-gruppen, også Vings egen nettdel hvor man kan kjøpe reiser.

Siden selskapet da endte opp med to merkenavn, og luften gikk ut av dotcom-ballongen, var det ikke bønn for ombro.com.

I en pressemelding fra selskapet står det at Ving nå legger ned tjenesten til fordel for sin egen nettside, som bærer selskapets eget navn.

- For ett år siden trodde vi at rendyrkede nettreiseselskap skulle ta helt av, men nå vet vi bedre, sier Magnus Wikner, Brand Director i Ving i en pressemelding.

Han sier videre i pressemeldingen at pengene som har vært investert ikke har vært spilt forgjeves. - Satsingen har gitt oss erfaringer og teknisk utvikling som vi har bruk for i vår videre nettsatsing, sier Wikner videre i pressemeldingen.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.