Ving hadde tro på et rent nettbasert reisebyrå for ett år siden. Da lanserte de Ombro.com, som selskapet investerte 10 millioner kroner i. Planen var at selskapet skulle bli størst i sitt segment i Skandinavia innen tre år.
Ombro.com skulle konkurrere med alle de andre forretningene i Ving-gruppen, også Vings egen nettdel hvor man kan kjøpe reiser.
Siden selskapet da endte opp med to merkenavn, og luften gikk ut av dotcom-ballongen, var det ikke bønn for ombro.com.
I en pressemelding fra selskapet står det at Ving nå legger ned tjenesten til fordel for sin egen nettside, som bærer selskapets eget navn.
- For ett år siden trodde vi at rendyrkede nettreiseselskap skulle ta helt av, men nå vet vi bedre, sier Magnus Wikner, Brand Director i Ving i en pressemelding.
Han sier videre i pressemeldingen at pengene som har vært investert ikke har vært spilt forgjeves. - Satsingen har gitt oss erfaringer og teknisk utvikling som vi har bruk for i vår videre nettsatsing, sier Wikner videre i pressemeldingen.