TELEKOM

Bøyer av for krav om billigere kundeservice

Det hjelper å klage på dyre teletjenester. Nå setter Telenor ned prisen for å ringe kundeservice.

19. sep. 2008 - 09:20

Telenor-kunder har reagert på prisen de må betale for å ringe selskapets kundeservice.

digi.no skrev i går om et leserinnlegg som viser at enkelte kunder har måttet betale opptil fem kroner i minuttet for å lytte til pausemusikk mens de venter på hjelp.

    Les også:

Telenor svarte i sakens anledning at de hadde forståelse for at prisen virket urimelig, særlig tatt i betraktning at for de fleste mobilabonnement så koster den samme tjenesten 80 øre i minuttet.

Samtidig lovte selskapet å ta en ny vurdering på prisene.

Telenor har nå vurdert saken, og samme dag som digi.no skrev om prisforskjellen så besluttet de å bøye av for kundenes krav.

- Dette gjalt et billigabonnement (Telenor FriHet), med ett beklagelig unntak, nemlig prisen for å ringe kundeservice, skriver informasjonssjef Anders Krokan til digi.no, og fortsetter:

- Nå endrer vi dette, slik at det også for FriHet bare vil koste 80 øre minuttet å ringe vår kundeservice.

Endringen vil skje i siste halvdel av oktober, opplyser informasjonssjefen, som legger til at nå kan de som har FriHet-abonnementet glede seg over at abonnementet blir billigere enn før.

Telenor opplyser samtidig at de vil sette ned prisen tilsvarende for abonnementene Telenor FriFiks, djuice allstar og djuice zero.

    Les også:

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.