Bredbandsbolaget og deres norske og danske kontorer var en av de mest optimistiske satsingene under Internett-bølgen i 1999 og 2000. Med blant annet konsulentselskapet Framfab AB i ryggen skulle selskapet bygge ut bredbåndslinjer med en fart på hele 10 Mbit per husstand. Linjene skulle brukes til å Internett-surfing og video-på-bestilling. Men det siste har uteblitt og nå strammer selskapet inn.
I forrige uke avslørte digi.no at Bredbandsbolagets norske datter, Bredbåndsfabrikken AS, hadde stoppet salget og gravingen i Norge. Selskapet skal nå konsentrere seg om Sverige. Dette til tross for at man fikk inn 2,4 milliarder kroner i frisk kapital i fjor høst.
Bredbåndsbolaget utsetter interaktiv TV
Bredbåndsfabrikken får grave videre
Bredbåndsfabrikken mangler innhold og penger
Bredbåndsbolaget har tapt 75 millioner kroner på sitt danske kontor, skriver den danske avisen Børsen.