Bredformat på skjermen

New York Times vil nå ut til abonnenter som vil at nettversjonen skal se ut som papirutgaven. Avisen har tegnet en femårig avtale med et selskap som skal gjøre akkurat det.

The New York Times (NYT) og det digitale forlaget NewsStand har inngått en femårig avtale hvor NewsStand daglig skal publisere en elektronisk utgave av papirutgaven - nøyaktig lik papirutgaven.

New York Times-entusiaster verden over vil da kunne glede seg over avisen rykende fersk slik den ser ut i papir. Alle annonser, fotografier, grafikk og lignende vil være intakt i den elektroniske papirutgaven.

Den elektroniske papirutgaven skal selges til stykk-pris eller som abonnement, og er tenkt å være en tjeneste i tillegg til dagens nettutgave som både inneholder artikler fra papiravisen og stadige nyhetsoppdateringer.

Siden denne utgaven vil bli solgt på abonnementsbasis vil disse salgstallene bli lagt til den samlede sirkulasjon til avisen.

Fra andre kvartal i år vil den elektroniske papirutgaven være tilgjengelig.

The New York Times Company har samtidig offentliggjort at det har kjøpt en minoritets-aksjepost i NewsStand Inc.

Til toppen