Karriere

Bruker blogg som en lekegrind for innovasjon

Rubrikkselskapet Finn.no satser på dialog med brukerne gjennom en bedriftsblogg.

Finn satser på kommunikasjon med sine 4 millioner brukere gjennom en bedriftsblogg.
Finn satser på kommunikasjon med sine 4 millioner brukere gjennom en bedriftsblogg.
30. okt. 2008 - 07:55

Finn.no er Norges ubestridte største rubrikkselskap. I løpet av en måned er mer enn 4 millioner unike brukere innom nettstedet for å kjøpe, selge eller bare titte litt på hva som er tilgjengelig.

Selskapet har blitt fremhevet som et eksempel til etterfølgelse av internasjonale finansmedier, etter å ha lykkes fullstendig i å ta mer eller mindre hele det norske markedet for rubrikkannonser.

Nå har rubrikktjenesten dratt i gang Finn labs, en bedriftsblogg der alle brukerne kan få være med på å forme fremtiden til Finn.no.

Her legger Finn ut informasjon om ideer og tanker de har, for å få innspill samt forslag til videreutvikling. Et eksempel på det er hvordan de ser for seg å tilpasse Finn.no til iPhone.

Målet med Finn labs er å få en dialog med brukerne, og for å få til det forsøker Finn seg blant annet med å dele statistikk og tilby lesere noen tanker om fremtiden.

Slike bedriftsblogger har tatt av i deler av USA, og amerikanske IT-giganter som Microsoft og Google har vært veldig aktive. Her i Norge er det stort sett bare NRK som har en slik bedriftsblogg, med sin populære NRK beta.

Her kan du sjekke ut Finn labs.

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.