Terje SeljesethAftenpostendigi.no
AvenirAftenposten Interaktiv
Les mer om dette her:
Schibsted blar opp 40 PR-millioner for FINN
Det er en fornøyd Seljeseth som forteller at markedsføringen har gitt resultater.
- Vi har tredoblet antall sidevisninger på under en måned, sier han, uten at han vil røpe FINNs interne tall.
Siste Gallup-måling som ble gjort for FINN (for januar og februar ) viste 160.000 ukentlige brukere og 50.000 daglige brukere.
Akkurat nå er det eiendomsannonsene som er mest populære, med jobb hakk i hæl. På tredjeplass kommer bil-annonser. - Dette følger også kampanjer, sier Seljeseth.
Det er annonseselskapet DoubleClick som selger FINNs bannerannonser, mens de selv står for salg av knapper og diverse sponsor-avtaler.
Målet er å bli markedsvinner i Norge - på alle hovedmarkedene. Det betyr at FINN vil bli størst på båt, bil, eiendom og jobb på nett. Seljeseth forteller at nye markeder vurderes hele tilden, og at blant annet en auksjonstjeneste er på trappene. Denne skal lanseres i juni.
Både Seljeseth og de andre ansatte i FINN har aksjer i selskapet.