Finn.no har lenge vært et andrehåndsprodukt, før Schibsted omsider bestemte seg for å satse for fullt på rubrikk-tjenesten. FINN.no ble skilt ut i eget selskap i fjor høst, og 1. januar i år ble de første medarbeiderne formelt ansatt i selskapet. I dag er antall ansatte 20.
Daglig leder er Terje Seljeseth, som tidligere var IT-direktør i Aftenposten. Han forteller til digi.no at selskapet regner med å være 50 ansatte i løpet av året.
Utviklingsbiten er satt ut til Avenir, og det redaksjonelle innholdet hentes fra Aftenposten Interaktiv. Flere aviser vil levere innhold etter hvert, sier Seljeseth.
I mars fikk FINN tilført 40 millioner markedsføringskroner fra Schibsted.
Les mer om dette her:
Schibsted blar opp 40 PR-millioner for FINN
Det er en fornøyd Seljeseth som forteller at markedsføringen har gitt resultater.
- Vi har tredoblet antall sidevisninger på under en måned, sier han, uten at han vil røpe FINNs interne tall.
Siste Gallup-måling som ble gjort for FINN (for januar og februar ) viste 160.000 ukentlige brukere og 50.000 daglige brukere.
Akkurat nå er det eiendomsannonsene som er mest populære, med jobb hakk i hæl. På tredjeplass kommer bil-annonser. - Dette følger også kampanjer, sier Seljeseth.
Det er annonseselskapet DoubleClick som selger FINNs bannerannonser, mens de selv står for salg av knapper og diverse sponsor-avtaler.
Målet er å bli markedsvinner i Norge - på alle hovedmarkedene. Det betyr at FINN vil bli størst på båt, bil, eiendom og jobb på nett. Seljeseth forteller at nye markeder vurderes hele tilden, og at blant annet en auksjonstjeneste er på trappene. Denne skal lanseres i juni.
Både Seljeseth og de andre ansatte i FINN har aksjer i selskapet.