Kunstig intelligens

Chatbot fant opp refusjonsordning. Nå må selskapet punge ut

Etter å ha bestridt kravet fra kunden i månedsvis, må flyselskapet betale deler av en refusjon diktet opp av selskapets egen chatbot.

«Chatboten er en adskilt juridisk enhet, som er ansvarlig for sine egne handlinger», skal flyselskapet ha argumentert i retten. De ble ikke hørt.
«Chatboten er en adskilt juridisk enhet, som er ansvarlig for sine egne handlinger», skal flyselskapet ha argumentert i retten. De ble ikke hørt. Foto: Armando Franca/ NTB
Marianne GjessingMarianne Gjessing– Journalist
20. feb. 2024 - 16:50
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Les mer
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra