Den nye markedskampanjen til Sun skal kunngjøres på JavaOne-konferansen i San Francisco denne uken. Hensikten er å gjøre Java til et merkevare på forbrukernivå.
Rollen til tenåringsidolet Christina Aguilera vil ifølge Associated Press være å vise fram en Java-telefon med spill på. Annonser, videoer og nye nettsteder skal bygge opp forbrukeretterspørsel etter "alt som har med Java å gjøre".
Den forbrukerrettede kampanjen vil kreve halvparten av årets budsjett for markedsføring av Java bekrefter seniordirektør i Sun, Ingrid Van Den Hoogen.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
Et sentralt element i forbrukerkampanjen for Java vil være en ny logo som skal brukes på alle slags apparater med integrert Java, ikke bare mobiltelefoner, men også servere, PC-er, skrivere og så videre.