Cisco Systems vil bli ledende i det kinesiske internettmarkedet. Selskapet regner med en omsetningsøkning på hele 90 prosent i Kina for år 2000.
Selskapet skal eksportere sine egne nettverkskonsulenter til det kinesiske markedet, noe som skal øke salget.
Peter Solvik, informasjonssjef i Cisco Systems, uttaler til Wall Street Journal at selskapet tar sikte på en like stor vekst i Kina som i fjor, men han vil ikke ut med detaljerte tall.
Cisco skal tilby konsulenttjenester for sine nettverkssystemer i Kinas tre største byer, Beijing, Shanghai og Guangzhou. Cisco skal ikke ta seg betalt for selskapets konsulenttjenester.
- Vi vil hjelpe mennesker med å forstå sin bedrift. Det betyr at vi vil ha en konsulent som skal jobbe tett opp mot ledelsen i et selskap i en liten periode, forteller Solvik til Wall Street Journal. Konsulentene skal hjelpe selskapene med å forme en strategi for hvordan de kan tilpasse seg nettverksøkonomien - med Cisco.