Coca-Cola lanserer Internett-portal i Norge

Er du ekstremt glad i Coca-Cola eller er lei av de andre portalene, kan du forsøke Redzone, Coca-Colas nye norske nettportal i helgen. Selskapet lover blant annet ekstremt bra spill.

Coca-Cola åpner lørdag* Redzone.no, et nytt nettsted som tilbyr blant annet chattemuligheter, spill, konkurranser og musikk.

Ifølge selskapet er nettstedet utviklet fra bunnen av, hvor den nyeste tilgjengelige teknologien er tatt i bruk for å lage spillene. Brukerne utfordre vennene eller spiller mot andre man møter i den virtuelle verdenen.

Redzone har et eget meldingssystem for medlemmene, og venner kan samles i et eget, selvvalgt forum.

Coca-Cola lover at nettstedet skal tilby en rekke forskjellige konkurranser med premier som mobiltelefoner, snowboardutstyr, samt spill og konsoller fra Nintendo.

For å delta i spillene må du samle koder som står bak på Coca-Cola-flaskene. Disse kodene kan på Redzone eller via en SMS veksles inn i spillekreditt.

Brukerne kan velge en figur eller avatar som han eller hun vil operere under. Det skal være flere hundre å velge mellom. I tillegg kan brukeren innrede sitt eget rom etter sin egen smak, og føre selv bestemme hvem som får lov til å komme på besøk.

Redzone åpnes samtidig i alle de nordiske landene, noe som betyr at man også kan møte brukere fra andre de andre landene.

Coca-Cola oppfordrer blant annet til heftige fotballkamper mellom norske og svenske brukere.

* Da digi.no sjekket Redzone.no mandag (17. februar) formiddag, var det ennå ikke klart til bruk.

Til toppen