Com4 henter ny teknologidirektør fra Telenor

Martin Nord er utpekt til ny teknologidirektør i Com4.
Martin Nord er utpekt til ny teknologidirektør i Com4. (Bilde: Pressefoto)

Martin Nord blir ny teknologidirektør i Com4, som er en internasjonal mobiloperatør med hovedkvarter på Økern i Oslo. Han overtar dermed stillingen til Pete Vickers, som har valgt å trappe ned.

Foretaket har spesialisert seg på maskin-til-maskin-kommunikasjon, tingenes internett (IoT) og var en av verdens første tilbydere av innebygde elektroniske simkort.

Telenor-bakgrunn

Nord bytter beite etter nærmere to tiår med ulike roller i Telenor Norge, der han begynte som forsker ved årtusenskiftet og endte opp som leder for mobilt bredbånd. Han har blant annet hatt ansvaret for utvikling og drift av kjernenett for mobildata og IoT-tjenestene i Telenor. 

Nå ser han fram til å ta fatt på nye oppgaver, ifølge en pressemelding.

– Com4 har i flere år levert tjenester av høyeste kvalitet med de egenskapene kundene etterspør. Det blir en spennende utfordring å videreutvikle IoT-tjenestene i takt med teknologiutvikling, kundevekst og selskapets ambisjoner for nye verdiøkende tjenester, uttaler Martin Nord.

Får sentral rolle

Stein André Larner er administrerende direktør i selskapet. Han gir uttrykk for at de har rekruttert en av de beste innen ledelse av mobilteknologi.

– Martin har bred faglig nettverkskompetanse, og har i flere år ledet utvikling og drift av kjernenettet til et av verdens beste mobilnett. Med sin interesse for tingenes internett, organisasjons- og forretningsutvikling og digital innovasjon vil han få en sentral rolle i selskapet, sier Larner.

Avtroppende Pete Vickers takkes for solid innsats i nærmere åtte år. Vickers er også medgründer og har hatt en nøkkelrolle i å bringe Com4 dit selskapet er i dag.

– Pete har valgt å trappe ned, men vi er takknemlig for at han vil fungere videre som rådgiver og fortsette å spille en aktiv rolle i selskapets styre, fortsetter Larner.

Com4 oppgir at de har opplevd størst vekst innen IoT gjennom flere år. Ifølge tall fra Nasjonal kommunikasjonsmyndighet økte de med drøyt 51.000 nye abonnenter i første halvår, noe som skal tilsvare hele 44,5 prosent av veksten i markedet.

Kommentarer (0)

Kommentarer (0)
Til toppen