BEDRIFTSTEKNOLOGI

Consorte eksporterer køfri for telenettet

Teleselskapet Consorte er klar for lansering i Danmark og Sverige og investerer allerede tungt i de nye markedene. Det skjer samtidig som selskapet kan melde om en omsetning i 2000 i underkant av egne forventninger på 31 millioner kroner.

Frode Eriksen
23. jan. 2001 - 10:46

- Vår markedsutvikling i Norden utenom hjemmemarkedet har foreløpig vært lite omtalt, men også her er fremdriften nå under god kontroll og formell lansering av tjenesten finner sted i disse dager, sier administrerende direktør i Consorte Group, Marit Døving.

Consorte Group tilbyr løsninger som utnytter bedriftens telefonsystemer maksimalt for å unngå kø og ventetid blant de som ringer inn til selskapet. Tjenestene fungerer derfor best for selskap med stor kundekontakt via telefon, spesielt for inngående samtaler. Derfor finner en selskap som UPC, Oslo Taxi, Rikstrygdeverket og Vinmonopolet på kundelisten som består av over 80 selskap. Et samarbeid med Enitel har også gitt nye kunder.

Omsetningsveksten for den norske virksomheten er i tregangen fra 1999 som var første driftsår for selskapet, men vel så viktig er at teletrafikken via selskapets trafikktjenester øker med 260 prosent fra 1999 til 2000. Selv om omsetningen for 2000 endte på 31 millioner er dette under egne prognoser.

- Vi hadde selvsagt ønsket en omsetning helt i tråd med de forventninger vi hadde i sommer, men er likevel godt fornøyd med utviklingen gjennom siste halvår. Fjerde kvartal representerte 50 prosent økning i omsetningen i forhold til tredje kvartal, sier Døving.

I år håper selskapet nok en gang å tredoble omsetningen i forhold til fjoråret med overskudd fra den norske virksomheten mot slutten av 1. kvartal og balanse i Sverige og Danmark mot slutten av året.

Selskapet har for tiden vel 60 ansatte og utvikler egne tjenester basert på en NT-basert plattform. Selskapet disponerer fire digitale svitsjer i tre nordiske land med tilhørende IN-funksjonalitet. Blant satsingsområdene fremover er nettverksbaserte call-centerløsninger og voice portals.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.