Coop kåret til best på nett

Coop er best på nett av dagligvarekjedene, ifølge tidsskriftet Kapital.

Premissene skal være i forhold til hvordan dagligvarekjedene profilerer merkevarer, hvordan den er organisert, kontaktinformasjon og tilbud til besøkende på nettsidene.

Tidsskriftet Kapital skriver i utgave 22/2004 at de fire store dagligvarekjedene har løst tilværelsen på nettet på svært ulike måter, og trekker frem Coop som den beste.

Det er mangfoldet som Coop i Norge representerer og evnen dagligvarekjeden har til å formidle dette på nettet, Kapital legger vekt på.

Tidsskriftet trekker også frem Coops godt utbygde hjemmesider for de ulike kjedekonseptene. I tillegg nevnes omfanget av kontaktinformasjon og den åpenheten til Coop dette skaper for brukerne.

Sammenliknet med NorgesGruppen, ICA Norge og Rema 1000 mener Kapital også at Coop er best på praktisk informasjon, og trekker frem både abonnement på e-post med middagstips, bestilling av betalingskort, gjør-det-selv-tips og kartsøk, blant mye annet.

Coop lanserte utgaven av coop.no før sommeren.

- Det er viktig for oss å gjenspeile de verdiene som ligger i merkevaren Coop og formidle dette på nettets premisser, sier redaktør Rune Gutteberg Hansen i Coop Norge.

Til toppen