CRM (Custom Relationship Managment) var et hot navn for kort tid siden og har satt seg hos de tusen selskaper landet rundt som vil ta vare på sine kunder.
Nå skal c.Rel, som er delvis eid av Christen Sveaas selskapet Kistefos, rulle ut virksomheten innen kundeforholdsløsninger og applikasjoner. Selskapet kjøpte nylig opp CRM as, et selskap vi tidligere har omtalt i digi.no:
Les:
CRM AS kan miste varemerket
Morten Bratlie, administrerende direktør i c.Rel vil ikke kommentere hvor mye selskapet betalte for CRMs seks konsulenter.
- CRMs partnere hadde spisskompetanse innenfor CRM-systemer, og har en høy verdi for oss. Dessuten passet selskapet som hånd i hanske inn i vår virksomhet, forteller Bratlie til digi.no.
Han forteller at selskapet har hatt storkunder som Aftenposten, Telenor og Storebrand.
Morten Bratlie forteller at c.Rel jobber med notering på Oslo Børs innen ett år, hvis kapitalklimaet er noenlunde stabilt. Han forteller også at c.Rel kommer til å vokse seg større enn de 60 ansatte selskapet har etter oppkjøpet av CRM as.
CRM betyr på norsk: Kundeoppfølgingsstøttesystemer.