KARRIERE

Ctrl-e sikter internasjonalt

Ctrl-e Solutions Norway AS har ansatt Anders Rudlang (bildet) som ny daglig leder. Rudlang har vært over 20 år i databransjen, og er en kjent kapasitet innen hele eBusiness-området. Målet nå er internasjonal børsnotering av selskapet.

Therese Werenskiold
8. feb. 2000 - 16:50

Ctrl-e Solutions Norway AS er moderselskapet i det som nå blir en global satsing på business-to-business e-handel. Ctrl-e lanserte nylig sitt eBusiness totalkonsept for alle typer virksomheter som raskt ønsker å komme igang med kjøp og salg av varer på Internett, og selskapet vil starte opp egne markedsplasser internasjonalt i løpet av kort tid, heter det i en pressemelding.

Anders Rudlang. <i>Foto:  Eirik Rossen</i>
Anders Rudlang. Foto:  Eirik Rossen

Anders Rudlang (47) er ansatt som ny daglig leder i selskapet. Rudlang har en lang merittliste som spenner over mer enn 20 år i databransjen. Nå kommer han fra en internasjonal stilling innenfor e-handel i Computer Associates International. Rudlang sto også bak selskapet Aventura Systems ASA som han ledet fra starten i 1988, og fram til selskapet ble kjøpt av den amerikanske giganten Computer Associates i 1998.

Anders Rudlang går samtidig inn som en av de største eierne og tar også over styreledervervet i Ctrl-e Solutions Norway AS.

- Jeg ser på dette som den kanskje mest spennende satsingen innenfor eBusiness og Internett i den voldsomme boomen vi akkurat nå er inne i. Konseptet til Ctrl-e baserer seg på mangeårig praktisk erfaring fra hele det profesjonelle eBusiness og EDI området, og er definitivt ikke dratt opp av hatten av noen som bare vil være med på bølgen akkurat nå, uttaler Rudlang i pressemeldingen.

- Med riktig "setting" er det ingenting i veien for at et nystartet norsk selskap kan utvikle seg til å bli en betydelig global aktør innenfor området. Denne "settingen" ser jeg helt klart er til stede i Ctrl-e's forretningskonsept, uttaler han videre og legger ikke skjul på at en internasjonal børsnotering er målet.

- Den store syretesten for norske virksomheter som dette er å finne en forretningsmodell som sikrer oss vekst, finansiering og spredning også utenfor det norske miljøet. Vi må tenke internasjonalt, vi må tenke stort og langsiktig, samtidig som vi i starten må prøve å styre unna de største internasjonale aktørene som garantert vil prøve å sluke oss, sier Rudlang.

Salgssjef Stein Andreas Mæhre og sjef for teknologi og utvikling, Stig Husby (som har fungert som daglig leder av selskapet siden starten høsten 1999), sier at de nå tror selskapets konsepter og løsninger i løpet av kort tid vil få fullt gjennomslag i markedet.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.