KARRIERE

D-Link bygger nordisk organisasjon

D-Link omorganiserer og utvider i Norden, og gir markedssjef Hans-Petter Hansen en nordisk rolle.

12. jan. 2005 - 12:38

D-Link er en taiwansk leverandør av nettutstyr. I Norden konsentrerer selskapet seg om det sterkt voksende konsument- og SMB markedet. I 2004 anslås veksten i Norge til om lag 50 prosent.

Lokal bearbeiding og tilnærming overfor partnere og kunder oppfattes som et viktig bidrag til framgangen. D-Link ser for seg at tendensen de siste månedene, med sterkt økende salg og fallende priser, vil fortsette inntil videre, og ser derfor en utfordring i å jobbe mer effektivt.

Blant tiltakene den nordiske organisasjonen vil gjennomføre er å sentralisere driften, samt bygge salgsteam på tvers av landene. Det forventes gevinst i form av deling av erfaringer, oppbygging av kunnskap og utnytting av synergier.

I 2005 vil salgsstyrken økes med flere ansettelser. I Norge vil det ansettes en Account Manager som vil jobbe med sluttkunder direkte, i samarbeid med partnerkanalen.

Markedssjef i Norge, Hans-Petter Hansen, går over i ny stilling, og vil fra første januar ha det nordiske ansvaret for forretningsutvikling for systemløsninger. Dette er en helt nyopprettet stilling for å styrke D-Links posisjon og innsalg av mer avansert infrastruktur for bedriftsmarkedet.

– Jobben min blir i all hovedsak å gjøre våre løsninger best mulig kjent internt som eksternt, sier Hansen.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra