Mens konkurrentene har stått og sett på har regionavisene Aftenposten, Bergens Tidende og Adresseavisen lykkes med sitt rubrikksamarbeid Finn.no. Da Schibsted la frem sine resultater i forrige uke ble Finn trukket frem som en av vinnerne.
Men nå tar konkurransen på dette markedet av. Onsdag ble det kjent at TV2/Nettavisen og VG.no går sammen i et nytt rubrikkramarbeid. Fra før har Orkla og A-pressen varslet sitt rubrikksamarbeid, Zett.no, som kommer på bena i løpet av året.
Les mer om TV2/VG-samarbeidet:
- Schibsted-søsken i strupen på Aftenposten
-
Gratispassasjeren VG.no tror på millioninntekter
Det vil ikke Dagbladet bli sittende å se på, skriver digi.nos søsterpublikasjon Propaganda. I disse dager starter DB Medialab opp sin egen rubrikktjeneste for å stå bedre rustet i kampen om inntektene på nett.
- Vi er mer eller mindre ferdige med å utvikle en tradisjonell rubrikktjeneste som skal på nett om kort tid, sier ansvarlig redaktør i Dagbladet.no, Esten O. Sæther til Propaganda.
Foreløpig er de alene om nettjenesten, men sannsynligheten er stor for at de kommer til å forsøke å finne en partner så snart som mulig.