Dagens åpenbare: - Gutta vil ha biler og dingser

De nyeste tallene fra Nielsen/NetRatings viser at datadings- og bilnettsteder er guttas foretrukne valg når de skal shoppe på nettet.

Maskinvare og biler - dét er det menn over 18 år helst bruker tiden på når de skal handle saker og ting på nett, skal en tro november-tallene fra Nielsen/NetRatings.

På mennenes ti-på-topp-liste over populære nettshoppingsteder troner Egghead.com øverst, fulgt av nettbutikkene Onsale.com, Dell.com, Buy.com, Compaq.com, Mcafree.com, Gateway.com, hp.com, Autotrader.com og Autoweb.com, skriver NUA Internet Surveys, som tørt kan konstatere at mytene om mannen er så sanne som det går an: Gadgets og biler er det mannen vil ha.

Høy popularitet til tross: Trafikktallene for maskinvarenettstedene viser faktisk synkende tendens fra oktober til november, noe Nielsen mener skyldes frykt for år 2000-problemet. Salget ventes å skyte rask fart igjen tidlig i første kvartal 2000.

Nettbruken i USA gikk opp med 9,3 prosent fra september til oktober.

Til toppen