- Dette er fryktelig klønete av Everyday.com, sier Nyeggen. Saken skal nå behandles av Datatilsynet, som vil kreve en redegjørelse fra selskapet.
- Slike tilfeller ødelegger mye for troverdigheten til nettjenester, slår Nyeggen fast.
Nyeggen betegner tilfellet som alvorlig, men forteller at de ikke vil vifte med batongen nå.
- Dette er ting som skjer. Nettet er et usikkert sted, men det er i selskapenes egen forretningsmessige interesse at slike opplysninger blir behandlet på riktig måte.
Kjetil Sinding, administrerende direktør for Everyday.com forteller til digitoday.no at selskapet har konsesjon for å innhente personopplysninger, og lagre disse på sine servere i henhold til gjeldene lover.
Da den nye personopplysningloven trådte i kraft første januar i år er en slik konsesjon ikke lenger nødvendig, men brorparten av de registerte medlemmene til Everyday.com er etter det digitoday.no har grunn til å tro, registrert før den tid.