Komiteen for DataVarehusPrisen 99 bestod av representanter for konsulentselskapene Avenir, META Group, Andersen Consulting og ISI, samt en fra redaksjonen i Kapital Data.
Løsingen til Oslo Børs er utviklet i samarbeid med Component Software Nordic (CSN) og Tieto Enator Consulting.
De andre finalistene var Telenor Global Services og NSB Gods. Begge disse løsningene er eller vil bli presentert på konferansen.
_logo.svg.png)

Løsningen til Oslo Børs ble forhåndsomtalt av digi.no mens prosjektet ennå var i et tidlig stadium. Se artikkelen Kjapp datamart-utvikling på Oslo Børs.
Kriteriene for å kåre vinneren gjenspeiler elementer alle søker i sine datavarehusløsninger: sammenheng mellom mål for datavarehus og for den helhetlige forretningen, målbare mål for selve datavarehuset, grad av måloppfyllelse, kostnadseffektivitet i implementasjon, integrasjon med øvrige informasjonssystemer, historisk perspektiv og dynamisk oppbygging - for å nevne de viktigste.
Løsningen til Oslo Børs danner grunnlaget for en utvidelse av organets forretningsvirksomhet. Brukerne av systemet faller i tre grupper: Alle aktører på børsen får tilgang til informasjon fra systemet. På selve Oslo Børs betegnes 80 brukere som vanlige informasjonssøkere. I tillegg til disse to gruppene kommer 20 spesialbrukere som har tilgang til utvidede verktøy for å samle og bearbeide informasjon.
Geir Myrold i CSN mener at den komponentbaserte teknologien som ligger til grunn for løsningen, har spilt en vesentlig rolle i å dekke ulike behov hos brukerne, fra meklere som først og fremst trenger rask informasjon, til de mest avanserte interne brukerne som utfører ulike former for analysearbeid og rapportering.