Det blir ingen Lycos.no

Seks uker etter at Lycos Europe kjøpte Spray Network, er planen klar. Selskapet vil rendyrke kun én portalmerkevare i hvert land, og i Norge blir det Spray.no.

Lycos Europe presenterer nå sin plan etter at selskapet kjøpte opp Spray Network i oktober. Lycos vil rendyrke kun én portalmerkevare i hvert av landene selskapet er representert i.

Per i dag finnes både Lycos.no og Spray.no. I fremtiden vil det imidlertid bli annerledes.

Ifølge administrerende direktør Øivind Strengen ser de nå på alternativer for hvordan de skal løse dette. Han bekrefter at et alternativ kan være å rerute trafikken fra Lycos.no til Spray.no.

Lycos Europe har store ambisjoner. For å bli den ledende portalen i Europa, tror selskapet det er lurt å fokusere på kun én portalmerkevare i hvert land: Lycos i sentral- og sør-Europa, Spray i Sverige og Norge, og Jubii i Danmark.

Ifølge en pressemelding vil flere underprodukter, som Caramail i Frankrike, SprayDate, HotBot og Tripod, fortsatt støtte opp under de lokale portalene.

Den største styrken vil komme gjennom en sammenslåing av viktige funksjoner som markedsføring, salg og produktutvikling. En integrering av at de to selskapenes teknologiske plattformer, vil også være svært viktig, heter det i pressemeldingen.

Den nye sammenslåtte ledergruppen i Lycos Europe vil fullføre integrasjonsprosessen i løpet av de neste seks månedene.

Til toppen