I Internett- og mediekretser er Interpublic Group of Companies Inc kjent som en stor reklameeier. På Internett har de også gjort noen strategiske investeringer, blant annet gjennom McCann-Erickson som i sin tid opprettet Thunder House som en separat enhet og i 1998 fikk eieren IPG inn i svenske Icon Medialab(20 prosent).
Nå samles all digital rådgivning i et nytt selskap som har sitt hovedkvarter i Stockholm. Det betyr at mediebyrået Initiative Universal Media og søsterseselskapet Message Plus får sin egen avlegger som skal ekspandere i Europa.
Et team fra hvert av de to mediebyråene bygger opp det nye byrået under ledelse av Nike Carlstoft, tidligere administrerende direktør for Message Plus Digital.
_logo.svg.png)

Selskapet skal fungere som medierådgiver blant annet for de mange e-handelsselskapene som nå bygges.
- Vår ambisjon er å være det selvsagte mediebyråvalget for e-handelsselskapene. Foruten rådgiving i digitale medier tilbyr vi kompetanse innen for eksempel lojalitetskonsepter, strategiske partnerskap, trådløs kommunikasjon, smart homes og bredbåndsportaler, sier Carlstoft.
IPG har bidratt med to millioner dollar i oppbyggingen av det nye selskapet.
- Gjennom den sterke fokuseringen på e-handelselskap kan vi kjappere og bedre samle unik kunnskap som bidrar til forretningsutviklingen fra et kommunikativt perspektiv, sier hun i en pressemelding.