Les også om Trondheims-firmaet som skal kapre byauksjoner:
Lokalauksjoner leverer på dagen
- Man ser at de lokale sitene er noe som kommer mer og mer, særlig i USA. Og i Norge er vi alene om dette, sier Geir Soma, styreformann i Dinby.no ASA. Han kom inn med penger da John A. Hegrenes ville statse for fullt på å samle Norge på nett.
Helt nytt design og oppdaterte sider skal presenteres til offentligheten under First Tuesday i Bergen, 7. mars.
- Vi har fått Microsoft til å betale lanseringen under FirstTuesday og håper at dette vil tenne næringslivet, sier Soma stolt til digi.no.
Både Soma og Hegrenes vil selge inn DinBy.no til bedrifter i lokalmiljøet. - Vi vil være et supplement til Gule Sider, eller kanskje på sikt en konkurrent, sier Hegrenes til digi.no
DinBy.no vil nå gjøre ferdig prospektet til investorer som er villige til å reise kapital for den videre satsingen. - Vi trenger penger for å markedsføre oss selv. Det vi trenger mest av alt er oppmerksomhet og trafikk, sier Hegrenes.
Nå skulle ikke dette være det største problemet. DinBy la ut aksjer gjennom Sparebanken Midt-Norge, og har opplevd stor interesse, litt for stor. - Vi greide ikke å levere nok, sier Soma som mener at interessen skyldes det spesielle konseptet. Det er inngått avtale om banner-annonsering med selskapet AD- Link, og Geir Soma sier til digi.no at de er i kontakt med andre portaler, partnere for å generere trafikk til sidene.
digi.no vil følge opp lanseringen.