Go.coms president, Steve Wadsworth bruker ord som "evolusjon, ikke revolusjon" om endringene, men er ikke villig til å spesifisere særlig videre.
Wadsworth sa i et intervju at Go.com skal bli bedre på å markedsføre merkenavnet sitt og skaffe seg større plass i forbrukernes bevissthet.
Dette blir de nå pent nødt til, etter en avgjørelse i en amerikansk appelldomstol for et par dager siden.
Go.com har havnet i trøbbel med søketjenesten Goto.com, som mener Go.coms logo, hvit skrift over et grønt trafikklys på gul bakgrunn, ligner i meste laget på sin egen. Dette kan man forstå, da Goto.coms logo består av nettopp hvit skrift over en grønn runding på gul bakgrunn.
Og Goto.com var ute to år før Disney, noe appelldomstolen i San Francisco synes å ha tatt konsekvensen av ved å beordre Go-logoen fjernet både fra nettet og alle andre steder.
Les sakene i digi.no:
Disney får 60 dager på å gi opp trafikklys-logo
GoTo saksøker Disney-selskap
Media Metrix


Charlene LiForrester Research